שאלות נפוצות בנושא עיצוב גינות

1כמה זמן לוקח להקים גינה בעיצוב מודרני?
עניין עיצוב הגינה מצריך לא מעט מחשבה ותכנון כדי שנוכל לקבל תוצר סופי מדויק, אסתטי ומזמין. כיום נהוג להשתמש בריצוף אבנים טבעיות, אבני מדרך, מזרקות ופסלי אבן, גופי תאורה חבויים וכו'; לכן, תהליך עיצוב הגינה מתחלק לשלושה חלקים: תכנון, הרכבת תשתיות והשלב הסופי: שתילת צמחים, התקנת מערכות והצבת אלמנטים (מזרקות, מרצפות וכו'). ככל שתקפידו על בחירת המעצב, כך העבודה תהיה מקצועית יותר, מאורגנת יותר וקצרה. מן הסתם, משך העבודה תלוי במורכבות הפרויקט ודינמיקת אנשי הצוות ביניהם.
2איך מתחזקים גינה בצורה נכונה?
בתקווה שהזמנתם בעל מקצוע לבצע את העבודה, יש להיצמד להוראותיו בתום התהליך – גיזום, השקיה, דילול, ניקיון שוטף של האבנים ודישון. בגדול, לא צריך להיות מדען טילים כדי לתחזק גינה, אלא פשוט להיות ערניים למצבה היומיומי; שיטה יעילה כיום להשקיית הגינה היא בעזרת מחשב המסונכרן עם צנרת השקיה.
3האם עיצוב הגינה צריך להתאים לעיצוב ואווירת השכונה?
כל היופי בגינה פרטית הוא שאתם יכולים לעשות בה מה שבא לכם, לפי טעמכם האישי – ואף אחד לא יכול להגיד לכם שמשהו לא מתאים! אם עיצוב השכונה לטעמכם, ובא לכם להיות בקו אחד עם האופי שיצר אדריכל הנוף, בלי פשרות מיוחדות – מה טוב! התועלת היא שלכם :)
4מה חשוב לדעת בעיצוב גינות קטנות?
עיצוב גינה קטנה צריך להיות מתוחכם ומוקפד ביותר, הלא אין מספיק מקום לטעויות! במידה וחשקה נפשכם בעיצוב מודרני, אך הגינה קטנה – אל חשש! קיים פתרון. אז נכון, לא תוכלו להציב במרכזה מזרקת אבן גדולה שתיתן תחושה של פיאצה איטלקית בשנות ה-20, אבל תוכלו להכניס בה שביל מאבנים טבעיות, פסלים קטנים פזורים בתחושה היוצרת מרחב ועוד מגוון פתרונות שתוכלו למצוא אצלנו, בגן אבן.
5גינות 'עשה זאת בעצמך' – אפשרי?
ברור! הרבה אנשים נעזרים בבעל מקצוע (גנן/מעצבת/אדריכל נוף) מהמון סיבות; חוסר ידע בתחום או יצירתיות, מחסור בזמן, מחסור בסבלנות או אפילו סתם מעצלנות. לעומתם, קיימת אסכולה שלמה של אנשי ה-DIY (do it yourself) שפשוט מחכים להזדמנות להתחיל פרויקט שכזה! מה שכן, אם החלטתם לעשות זאת בעצמכם, מומלץ שבכל זאת תיוועצו עם איש מקצוע כדי שייתן לכם טיפים לתחזוק הגינה, ע"מ שתשמר לאורך זמן.
6מהם האלמנטים העיצוביים הנפוצים בגינות מודרניות?
כדי שגינה תהיה נעימה לעין, אבל עדיין פונקציונאלית ונעימה למשתמש, רצוי לחלק את שטחה למס' אזורים שיצרו גיוון ועניין: •אזורי צמחיה – באזור זה, מומלץ לשלב בין צבע ירוק חזק שיוצרים צמחים משתרעים, לפרחים ססגוניים; אפשר לנסות גם בכיוון עצי נוי/פרי שלא גורמים לחשבון מים גבוה, וכמובן מתאימים לאקלים הארצישראלי (עצי הדר, ברוש לימוני..) •אזור ישיבה - בפינת הישיבה כדאי לבחור בריהוט חוץ מזמין ומפנק; היום קיים בשוק ריהוט גינה יפהפה במגוון סגנונות. אם אתם מחפשים לשדרג את פינת הישיבה לרמה אחת מעל, ישנם שלל אלמנטי נוי התורמים לאווירה שאתם מעוניינים לקבל בעזרת העיצוב; למשל, פסלים ומזרקות אבן, מפלי מים קטנים על חלוקי נחל, פעמוני רוח ועוד. •אזורי חיפוי מסוגים שונים – איזה כיף להיכנס לגינה ולהתהלך בה בשבילים קטנים ומקסימים! גם באזור זה, רצוי גיוון. השתמשו בחומרי חיפוי בגדלים, צורות וגוונים שונים: חלוקי נחל, חצץ, אבני מדרך, ריצוף דק או אבן טבעית.
7אני רוצה גינה חיה, איזה צבעים מומלצים?
כמו שבטח ניחשתם, הצבע השולט בגינה צריך להיות ירוק, הנותן תחושה טבעית. הקשת הירוקה מלאה בגוונים מרהיבים ואפשר לשלב ביניהם לקבלת תמונה מהפנטת בעת היציאה לגינה. ירוק לבד לא מספיק חי, מומלץ להוסיף לגינה צבעים בוהקים ומושכים כמו כתום, צהוב, סגול, ורוד או כחול. אם שטח הגינה קטן מומלץ לא לשלב יותר משני גוונים על הירוק, כדי לא ליצור עומס ובלגן בעיניים.
8איפה הכי כדאי לשלב אבן טבעית?
חשבו מחוץ לקופסא! התשובה המובנת מאליה היא כמובן לשבץ בריקים בשביל הכניסה, או אבן טבעית במרפסת הישיבה; אבל אם תפעילו מעט את החוש היצירתי שלכם אולי תמצאו פינות חמד אחרות, בגינה או אפילו בתוך הבית! בהן האבן הטבעית תשתלב באלגנטיות.
9אילו אבנים טבעיות כדאי לשלב?
שאלת השאלות! התשובה היא, תלוי באזור הריצוף. אם מחפשים אבן נוי לגינה, למשל, אפשר להשתמש בחלוקי נחל טבעיים או שברי אבני בזלת שיוסיפו לגינה מראה אסתטי ובתולי. כמו שכבר ציינו, אפשר לשלב אבנים טבעיות גם בתוך הבית; גם שם יש להקדיש מחשבה לסוג האבן אותה משלבים.
10איך מחליטים באיזה אופן לשלב את האבן הטבעית בריצוף?
את האבן הטבעית אפשר לשלב בשבילים, כמצע בין הצמחים ואפילו כפסלים של ממש! אפשר גם לשלב אבנים טבעיות בריצוף פנים הבית (משגע!); אתם מוזמנים להגיע אלינו, לגן אבן, ולקבל עוד אין ספור פתרונות עיצוב  אם לא התברכתם בחוש עיצוב מפותח, אולי כדאי שתתייעצו עם איש מקצוע כדי שתוכלו להגיע לתוצאה הרצויה לכם.
פתח צ'אט ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום :)
כיצד נוכל לעזור?
התקשרו עכשיו :)